Novorozenci – paměť a učení
Desítky testů v psychologických laboratořích prokázaly, že se děti učí všemi klasickými způsoby, stejně jako my. Důkaz, že se učí, je zároveň také důkazem toho, že mají paměť, která je pro učení nutná.
Desítky testů v psychologických laboratořích prokázaly, že se děti učí všemi klasickými způsoby, stejně jako my. Důkaz, že se učí, je zároveň také důkazem toho, že mají paměť, která je pro učení nutná.
Miminka pláčou, to víme všichni. Co jiného by taky měla dělat, když neumí mluvit a chtějí nám něco říct. Pokud pláčou kvůli fyzickým potřebám, tak to většinou maminky, sladěné se svým dítětem, docela lehce poznají. Třeba, že už je čas k jídlu, že se prořezává první zoubek nebo, že potřebuje přebalit.
Může být člověk, který byl od malička neustále chválený a oceňovaný, v dospělosti stejně deprivovaný, málo sebevědomý a neschopný, jako člověk neustále kritizovaný a trestaný? Asi správně tušíte, že může. Má to ale jednu „podmínku“. Dítě musí dostat dobře přilepenou „nálepku“, například – ty jsi naše hvězda, šikulka, jsi nejlepší, skvělý, hodný, poslušný, náš inteligent, co všechno ví a umí.
Všichni víme, že čas má různé podoby. Jednou je ho málo, jindy nevíme co s ním, když se tak vleče. Někdy na chvíli dokonce zmizí a my najednou zjistíme, kolik už je to vlastně hodin. Čas je jako řeka, která mění svoji rychlost i směr, občas se ztratí v podzemí, aby pak vytekla někde jinde.
Podívejte se na vaše čerstvě narozené miminko. Co vidíte? Je to uzlíček svalů a kostí nebo je to skutečně lidský jedinec, který myslí a cítí? Co nám říká, když pláče nebo si jen něco brouká?
Registrujte se u nás a přečtěte si dvě užitečné e-knihy, kde najdete spoustu informací o vývoji dětí před i po porodu.
V úvodní knize se dozvíte, co Vás čeká v hlavním programu a epilog na téma „jak poznat nadané dítě“. Druhá Vám podá informace o vývoji miminka od početí se zaměřením na mozek a vše, co sním souvisí.
Pokud už máte děti, určitě si vzpomínáte na období, kdy se začaly potýkat s jazykem. Na první slabiky, které následovala jednoduchá slova, až po první krátké věty typu „Týna - hrát - tátou - poď“, jak mi kdysi řekla naše Kristýnka. Možná si i vzpomenete na to, jak vám dítě viselo na rtech a sledovalo vaši řeč či zpěv.
Rozhovor sepsala PhDr. Eva Labusová, nezávislá publicistka, která se zabývá problematikou rodičovství, výchovy a mezilidských vztahů, přispívá do mnohých časopisů, přednáší a vede semináře k dané tématice
Je vysoké IQ pro dítě prokletí, které je odstavuje od ostatních lidí nebo cesta ke štěstí? A jak s nimi pracovat? To jsou otázky, na které se těžko odpovídá a kterými se zabývají odborníci v mnoha institucích.
Program Miminko+ má za sebou kompletní přepracování. Hlavní myšlenka zůstává ale stejná, a tak jsme požádali rodiče, kteří si program na podporu rozvoje svých dětí už od raného věku v minulosti zakoupili, aby nám zodpověděli následující otázky.